Du får den miljö du valt! Gäller socialt som globalt.
Ankdammsnytt, ARBOGA, Äldreomsorg, Lokalt, Miljö, POLITIK, SKOLAN, Sverige & Världen, VIKTIGT! Inga Kommentarer »
Valet är ditt! Nu kan du inte klaga mer!
Jo, möjligen om du tillhör den del av invånarna i Arboga som ville ha förändring men som efter valdagen vaknade upp till en precis likadan stad som tidigare.
För i en liten stad så ska allt vara som det alltid har varit – oavsett om det är bra eller dåligt.
Mycket märklig företeelse!
Klippen kommer från Arboga Tidning och kvinnan som verkar tycka att det är helt OK att inte ha koll på pengarna är idag den som ska styra hela kommunen…
Bloggaren tog före valet upp mängder av felageranden i det snart hundraåriga socialdemokratiska styret – men vad hjälpte det när piskan viner, ingen orkar bry sig och alla struntar i Margit och kränkningarna i äldreomsorgen, bloggarens mamma, barn som inte får den skolundervisning de har rätt till, misshandlade kvinnor och män med drogproblem mm mm!
– Det rör ju inte mig! -Vem bryr sig!? – så verkar jargongen gå! Sorgligt är en underdrift!
Bloggaren kommer aldrig att sluta kämpa för människor i underläge! På tisdag fortsätter kampen! Då ska bloggaren träffa tre chefer i Socialförvaltningen för att ta upp rader av incidenter, en del livsfarliga!
Kommer det att hjälpa? Fan tro’t – men bloggaren ger aldrig upp!
Och ingen ska tro att det är Vänstern eller Socialdemokraterna som det ska röstas på – icke! Här i stan hade det behövts helt andra kvastar för att sopa rent och för att ge trygghet åt de som behöver det mest! 
Att Omsorgspartiet fickbehålla sitt tidigare mandat i kommunfullmäktige är helt galet och kan bara bero på en stor släkt och goda vänner för de fyra (!) medlemmarna av partiet med Almskoug i spetsen. 
Omsorgspartiet (OPA) bildades 2002 och så här läser bloggaren på Sveriges Radios hemsida om nybildade lokala partier (publicerat 16 september 2002, för nästan exakt 12 år sedan), citat:
I Arboga, också i Västmanland, fick Omsorgspartiet, som bildades i våras med bättre barn- och äldreomsorg och skola på dagordningen 10,5 procent av rösterna. Carl-Erik Almskog, förstanamn på Omsorgspartiets lista säger att partiet vill vara med och påverka Arbogas utveckling.
Ett protestparti alltså – för att ge Arboga en bättre barn- och äldreomsorg samt bättre skola. Vilket skämt!! 🙁
Citatet från Sveriges Radio hittar du HÄR!
Men kampen går vidare! Ge aldrig upp! 
Annan, global kamp kan man läsa om i tidskriften Cirkulera, som ges ut av Vafab Miljö i Västmanland – som har hand om avfallshanteringen i länet.
Där står mycket intressant!
Om hur matavfall, kompost, blir till biogas och drivmedel för bussar och bilar!
Viktig information för de där som ”inte bryr sig” och dessutom tror att sopsortering är meningslöst eftersom myten ”allt bränns ändå på samma ställe” lever vidare.
Läs här om hur viktigt det är att sortera ut konservburkar till exempel!
Metall kan återvinnas hur många gånger som helst! Snacka om recycling!!
Miljön, vår jord, var rädd om den! Nu börjar hösten så sakteliga sitt intåg.
Bloggaren har tur som får hjälp ibland.
Utemöblerna ska in för vintern.
Sonen fixar tunga lyft hur lätt som helst.
Imorgon kommer det mer från trädgården – som inte bara handlar om slit och släp! 😉 Avslutar dagens blogg med en skott från pelargonen av sorten Mårbacka. Den kommer från bloggarens mor och får symbolisera skörheten hos en gammal människa och vikten av att vi tar om hand, ger trygghet och värdighet.
Ge aldrig upp den kampen !!


Känner du dig villrådig?
Är du kanske trött på arroganta politiker som tänker mer på sin egen plats bland de styrande och arvodet för detta – än att lyssna på vad medborgarna vill!?
Det kan bara bli bättre att våga välja annorlunda! Våga steget mot förändring – förbättring!
Bloggaren sviker aldrig gamla mamma! En hemtjänst full med fel och brister är fullständigt oacceptabelt!! OCH – det är inte personalen hos mamma som ska skuldbeläggas!!
Bloggaren glömmer heller aldrig alla svikna barn i en skola som inte ger stöd och hjälp!
Rösta annorlunda denna gång! Rösta för förändring! Förbättring!

– för att sen kanske återuppstå i en annan form. Tidningen skriver helt riktigt att idag finns få sumprunkare! 🙂
På
Fast bloggaren kallar sig själv portvakt fortfarande! 🙂
DN skriver, citat: ”Flera myndigheter, partier och företag har friserat bilden av sig själva på Wikipedia….” Läs allt 

De vänder ryggen till – i protest mot Jimmie Åkesson som igår för andra gången besökte Arboga.
Hemtjänstens ordinarie personal liksom semestervikarierna får en eloge för ”ett jättebra jobb under den gångna sommaren”. !!??

Nu stundar äppeltider! Tänk så mycket gott man kan göra av äpplen. Här något mycket enkelt:
Kompott!
Serverad med mjölk!
Lite kanel på toppen och så – var så god! 

Hur ska man välja!? Vänster, höger eller rakt fram?
Låta sig bli lite hjärntvättad?
(s) i Arboga säger sig ha idéer för ett bättre Sverige för alla. Hur ser dom idéerna ut, tro?
Så här!
och: 

På tal om partier som INTE bör få någon chans – Jimmie Åkesson, Sverigedemokraternas partiledare, kommer till Arboga idag.
Precis så som det gjordes då han var här i maj månad. (Foto:
De tysta ryggarna är väl ingenting mot könsord och järnrör som SD står för! 
Varför man bör välja Svenskarnas parti…
Pelarna under järnvägsbron utefter Stureleden i Arboga ska repareras.
Vägen är avstängd här och bloggaren m fl får tar sig en svängom runt Arboga för att nå dit man ska.


Senaste kommentarer